Trigema vstupuje do portálu CenovaMapa.org. Vznikne tak unikátní poskytovatel dat o nemovitostech

Trigema vstupuje do portálu CenovaMapa.org. Vznikne tak unikátní poskytovatel dat o nemovitostech
Milan Roček
Milan Roček7/29/2022

Investiční skupina Trigema Marcela Sourala koupila většinový podíl ve Společnosti pro Cenové mapy ČR s.r.o., která provozuje portál CenovaMapa.org. Ten úzce spolupracuje s poradenskou firmou Deloitte a je předním poskytovatelem dat o nemovitostech a jejich cenách v Česku.

Společnost se nově přejmenuje na Dataligence s.r.o. a brand Dataligence postupně nahradí i značku CenovaMapa.org.

Trigema, která už vlastní datový startup Flat Zone, získá akvizicí podíl v další klíčové společnosti zabývající se daty o nemovitostech. Díky synergii vlastní datové základny, dat z Flat Zone a dat portálu CenovaMapa.org vznikne komplexní a největší platforma o realitních datech a ucelená základna pro digitalizaci realitního a hypotečního trhu obsahující data za posledních 25 let.

„Naší vizí je zejména zvýšit transparentnost dat na českém realitním trhu, která stále není vysoká, a zjednodušit uživatelům práci s těmito daty. Zároveň vycházíme vstříc stále větší poptávce o datové analýzy a služby z řad firemních klientů i jednotlivců,“ říká Marcel Soural, předseda představenstva investiční skupiny Trigema s tím, že hlavním cílem Dataligence bude narovnat trh, vyvíjet nástroje pro digitalizaci realitního trhu a digitalizaci hypoték a ve spolupráci s Deloitte poskytovat relevantní data o nemovitostech a korektně je interpretovat.

„Portál CenovaMapa.org jsme dlouhodobě sledovali, líbila se nám komplexnost jejich dat. A protože i my se datům prostřednictvím Flat Zone velmi intenzivně a dlouho věnujeme, spojení nám dávalo smysl. Developeři i banky totiž potřebují správná a důvěryhodná data a nástup digitalizace oblast bankovnictví a ani realitní trh nemine. Dataligence může na základě maximálně komplexních dat vytvořit naprosto nové digitální nástroje, jaké tady zatím nejsou,“ vysvětluje Soural, s tím, že akvizicí nedochází k propojení Flat Zone a Dataligence, s.r.o. „Obě společnosti budou fungovat samostatně a budou se starat o trochu jiný segment. Navzájem ale budou využívat svá data a data Trigemy,“ vysvětluje Soural.

„Propojení lidí, kteří se datům o nemovitostech věnují posledních 15 let, z Cenové mapy, Trigemy, Flat Zone a Deloitte, nám umožňuje vytvořit jedinečnou a unikátní platformu vědomostí, zkušeností a dat, jaká v Česku reálně nemá obdoby,“ dodává Milan Roček, majitel firmy Hyposervis, která portál CenovaMapa.org založila a ve spolupráci s poradenskou firmou Deloitte ho provozuje. Hyposervis bude nově držet podíl 49 %.

Právě společnost Deloitte stála jako výhradní poradce u zrodu dosavadního úspěchu portálu CenovaMapa.org, a to zejména v oblasti vytváření digitálních nástrojů pro online oceňování bytů. Firma Deloitte se také na aktuální transakci významně podílela.

„Práce pro CenovaMapa.org je od jeho začátku jednou z nejkomplexnějších výzev našeho real estate týmu. Jsme rádi, že jsme mohli asistovat i u vstupu významného investora, díky kterému společnost zahájí novou etapu svého rozvoje,“ říká Miroslav Linhart, vedoucí partner finančního poradenství společnosti Deloitte.

Společnost pro Cenové Mapy ČR s.r.o. se v posledních pěti letech stala jedničkou v oblasti poskytování dat pro online oceňování nemovitostí, vyvinula vlastní valuační modely pro oceňování bytů, dodává data i digitální nástroje celé řadě bank a developerských firem.

„Hledali jsme partnera, který rozumí dobře trhu nemovitostí, zejména novým bytovým projektům, je technologicky zaměřený na práci s daty a je kapitálově silný pro realizaci ambiciózních digitálních projektů. Trigema splňuje všechny tyto předpoklady. Kapitálový vstup skupiny Trigema nám umožní v ještě větší míře rozvíjet nástroje pro digitalizaci českého bankovnictví a současně se zaměřit na vývoj nástrojů pro běžné klienty. Je to další krok na cestě k našemu dlouhodobému cíli: vytvářet a poskytovat odbornému trhu datový standard o rezidenčních nemovitostech a silně se podílet na digitalizaci realitního a hypotečního trhu,“ komentuje transakci Milan Roček.

Obě společnosti se dosud věnovaly podobným částem trhu, každá však jiným způsobem. Trigema se v posledních letech soustředila zejména na oblast nových bytů a prostřednictvím svého startupu Flat Zone vytvořila výkonný agregátor nabídek nových developerských projektů i analytické Studio pro sledování okamžitého vývoje projektů novostaveb a začala se výrazně profilovat v poskytování služeb jiným developerům.

CenovaMapa.org oproti tomu vytvořila nejrozsáhlejší databázi o nemovitostech pro bydlení z dat katastru a sledovala všechny skutečné prodejní ceny všech bytů a rodinných domů a nabídkové ceny novostaveb developerských projektů ve velkých městech. Z těchto dat pak vytvořila řešení pro bankovní online oceňování.

Díky akvizici spojí Trigema v jedné investiční skupině všechny datové možnosti dohromady a umožní vytvořit výkonnou datovou kostku zahrnující dlouhodobý i okamžitý vývoj na trhu novostaveb i starších bytů a rodinných domů. Vznikne tak komplexní základna pro digitalizaci realitního a hypotečního trhu obsahující data za posledních 25 let.

CenovaMapa.org

CenováMapa.org je datová platforma, která dlouhodobě sbírá a zpracovává nejrozsáhlejší databázi údajů o všech rezidenčních nemovitostech v Česku, nových bytových projektech a realizovaných cenách bytů, bytových a rodinných domů a jejich vývoji v čase v České republice. Na základě těchto dat poskytuje komplexní pohled na český rezidenční trh, jeho uspořádání, vývoj, ceny a trendy. Představuje rozsáhlou databázi obsahující souhrnné informace o lokalitách, developerských projektech, bytech, prodejích, cenách, standardech a vývojových trendech. Nad daty pak vytváří internetové aplikace, valuační modely a digitální nástroje využívané např. pro online oceňování nemovitostí.

Trigema

Investiční skupina Trigema je česká společnost, jejíž hlavní činností je rezidenční development, ale soustředí se i na další aktivity, jako je nemovitostní fond, venture kapitál a volný čas. Trigema své DNA staví na nezávislosti a odpovědnosti za vlastní rozhodnutí. Aktivity a projekty, do kterých vkládáme úsilí, pro nás znamenají víc než jen čísla v rozvaze – na všech projektech nám osobně záleží. Naši práci charakterizuje odbornost ve všem, co děláme, kreativita a vytrvalost. Máme odvahu měnit status quo a posouvat smysluplné věci kupředu.

Flatzone

Je realitní agregátor, který obsáhne celou nabídku novostaveb na českém a slovenském trhu a dokáže vyhledávat v největším počtu nových bytů a domů v developerských projektech. Kromě vyhledávače provozuje Flat Zone vlastní analytickou aplikaci Data Studio, která umožňuje analytikům a manažerům porozumět trhu nemovitostí, hodnotit investiční příležitosti a maximalizovat zisky.

Deloitte Real Estate

Deloitte je mezinárodní poradenská firma. Již v roce 2011 založila specializovaný tým, který zajišťuje komplexní služby v oblasti rezidenčních i komerčních nemovitostí. Deloitte Real Estate kombinuje zkušenosti z oblastí nemovitostí, urbánní ekonomie, daňového a právního poradenství. V průběhu času tento tým realizoval množství poradenských projektů, analýz, valuací a významných transakcí. Podílí se i na vzniku nástrojů založených na datech a IT technologiích.